söndag 7 december 2008

Ära vare Gud i Höjden!

I veckan var jag med om ett fantastiskt julspel tillsammans med mina elever, och Mallan har också varit på detta tillsammans med sin klass. Det var såååååå bra! De hade t.o.m. ett levande Jesusbarn! Jag var så imponerad! Och som vanligt när jag ser sånt här så blir jag tagen och tårarna bara rinner. Att det var en bebis med på scenen gjorde ju inte att det blev mindre gripande liksom. Vackert var det i alla fall. Väldigt vackert!

En liten julkrubba fanns det också att beskåda.

Vi fick också veta hur man firade jul förr - och det var lika vackert det. En massa söta "tanter" (om man nu får kalla dem det) som berättade och visade hur man stöpte ljus, gjorde korv, bakade, städade osv. Tårarna rann här också. Tänkte mycket på Mormor & Morfar, Ellet och Farfar. Det var en stark upplevelse! Låter kanske fånigt - men för mig var det så.

Inga kommentarer: