måndag 5 augusti 2013

Dom kom till sist...


...dom nedrans små prickarna! Soleksem! Hatar det! Värmeutslag på fina ställen på kroppen har jag haft, de är inte så kul de heller men småprickarna över hela överkroppen är värst. Kliar och hettar i huden. Blä!
Hela sommaren (och våren) har jag vant kroppen vid solen, lite lite i taget. Byggt upp lite färg utan att ha stekt i solen. Mest suttit i skuggan eller rört mig runt i solen med måtta. Druckit mitt kalk som ska ge inre solskydd istället för yttre som jag ju inte verkar tåla.
Men i helgen hade jag inget kalk med mig. Spelade två brännbollsmatcher i solsken - och sedan blossade det upp. Nu kommer de att finnas kvar ett tag, vet jag av erfarenhet. Blossa upp när jag blir varm och svettig och klia klia klia.

Men vad f-n, det kunde vart värre! =)

Inga kommentarer: