lördag 6 februari 2021

Mello är igång!

Bilden lånad från svt.se


Idag startade mello igen och i år ska jag försöka kolla på det. Förra året engagerade jag mig inte så hårt i det. 

I veckans startfält har jag en tydlig favorit. Här kommer lite kommentarer kring låtarna:

One touch - Kadiatou

En tjej jag inte hört talats om tidigare. En låt som kommer funka bra att träna till. Men inget jag fastnar för.

Pretender - Lillasyster

Den börjar lite tveksamt men sen växer den mer och mer. Och den här är den jag gillar allra bäst i veckans tävling. Att en av mina gamla elever har varit med och skrivit den gör det hela ännu mer intressant. 

Horizon - Jessica Andersson

Hon har en fantastisk röst men i den här låten får den inte skina alls tyvärr... 

The missing piece - Paul Rey

En helt okej låt, men den kommer kräva många lyssningar för att fastna.

Tänker inte alls gå hem - Arvingarna

Lite för glättig. Jag är skeptisk. Lite "skrik-sång" också... 

Fingerprints - Nathalie Brydolf

Njae... ballad med mycket ylande. 

Dandi dansa - Danny Saucedo

Pinsam refräng. Men den här kommer att slå bland barnen på fritids. Så den lär jag få höra mycket framöver.


Nu återstår bara att se vad resten av Sverige tycker...

Inga kommentarer: