fredag 22 januari 2021

Tacopaj

 Vi äter inte tacos regelbundet hos oss, vilket många andra familjer gör har jag förstått. Och emellanåt när jag blir sugen på tacos så blir det istället en tacopaj. Är för tillfället hemma sjuk, men det kanske blir en tacopaj i veckan framöver. Tänkte dela med mig av receptet som jag fått av Nettan från början. Har dock gjort lite egna ändringar. 


Pajdeg

4 dl mjöl

1/2 tsk salt

2 tsk bakpulver

50 gr smör

1 1/2 dl mjölk

Blanda ihop allt till en smidig pajdeg och tryck ut i en pajform. Förgrädda i 225 grader i 10-15 minuter.


Fyllning

1 lök

500 gr köttfärs

1 påse tacomix

1 dl vatten

Bryn lök och köttfärs. Häll i tacomixen i vattnet och blanda ordentligt. Häll det sedan på köttfärsen och låt det puttra i ca 10 min. Häll det sedan i pajskalet.


Sås

2 dl tacosås (välj styrka själv)

3 dl creme fraiche

2 dl riven ost

Blanda ihop och häll ovanpå köttfärsen. Dekorera t.ex. med tomater.

Grädda i ugnen 10-15 minuter i 225 grader.  Smaklig måltid!



Inga kommentarer: