söndag 21 april 2013

Ligg still om du inte vill bli mor i mars!

Öppet arkiv på SVT är ju en guldgruva, och nu har jag inga bekymmer att veta vad jag ska titta på när jag cyklar på motionscykeln. Hittade bl.a. Potatishandlaren. Det är an av mina favoritfilmer. Så rolig, mysig, försiktig, fint filmad och feelgood-story. Kan knappt bli bättre än så. Att dessutom en ganska ung Lassgård är med i filmen är ju ingen nackdel alls. Hade gärna delat utdragssäng med honom... fniss ;-)

Faktum är att filmen kom samma år som jag och M blev tillsammans. Och på sätt och vis var han min Sture. Den som räddade mig från att gå "obrukad genom livet". Jag trodde nog ett tag där att det skulle bli så. 18 år senare känns det ju helt sjukt att man redan som artonåring trodde att man aldrig skulle hitta nån att dela livet med. Men så var det i alla fall. Tills sommaren -95, hökörning, rosor, räkmackor och "Die hard 3" på bio. Det finns mycket att känna tacksamhet för i livet. Det året är ett sådant!



Har också idag tittat, eller snarare lyssnat, på några Jakobs stege-program. Då fick jag se en ung Uggla som framförde en låt jag älskar. Synd att den handlar om olycklig kärlek mot slutet, för annars tycker jag att det är en riktigt, riktigt bra kärlekstext. Kunde passat på ett bröllop om det inte vore för den olyckliga biten.

Inga kommentarer: