torsdag 27 juli 2017

Världens adrenalinkick för många...

Tillbringade tre härliga dagar i Göteborg under Gothia cup. Besökte bland annat Liseberg. Förfasades - nej, fel ord - förundrades av hur många som utsätter sig för de olika åkattraktionerna. Jag skulle ALDRIG sätta mig i Loke, Balder, Helix, Atmos Fear, Mechanica osv. Jag skulle nog få hjärtstopp alternativt kräkas i panik. Lite avis kan jag vara på att de vågar. Men samtidigt förstår jag inte hur man kan tycka att det är njutbart. Att man får en adrenalinkick fattar jag, men det är ju inte alltid trevligt med adrenalinpåslag.
Hur som helt var det fascinerande att se alla skrikskrattande folk som snabbt ställde sig i kö igen för att åka igen och igen och igen.
Jag och sällskapet flanerade runt, spelade på chokladhjul och kollade på Lotta på Liseberg. Alldeles lagom för mig minsann. Jag fick nog tillräckligt med adrenalin av att fotografera istället. =)














Det är oerhört vackert med alla fina lampor på kvällen. Riktigt romantiskt! Jag hade kunnat tänka mig en tur i pariserhjulet, men det var inte igång den kvällen tyvärr.

Att höra Tommy Nilsson sjunga Ted Gärdestads I den stora sorgens famn - det var nog kvällens höjdpunkt i alla fall.

Inga kommentarer: