söndag 30 mars 2008

Maktkamper, vår och vänner!

Vilken maktkamp jag var med om förra veckan! Skulle ut och gå med lillfaddran och hon skulle INTE åka kärra, för det gjorde inte stora tjejer - och hon var en stor tjej! Så det så!!!
Så hon fick väl gå... och jag tänkte att hon nog skulle tröttna ganska snart - men icke! Fick henne att sitta i kärran i två minuter medan hon åt en banan... Hm... min bananälskande sambo har en konkurrent vad gäller att käka bananer fort. Sen ville hon gå igen. Till saken hör att vi hade en tid att passa, för vi skulle hämta Mallan på tisdagstimmen. När vi kommit halvvägs hade det tagit 45 minuter, och en kvart senare skulle Mallan hämtas.
Det slutade med att jag tvångsplacerade lillfaddran i kärran och medan vi gick ackompanjerade av hennes totalförbannadilskskrik funderade jag på vad hon skulle få för men av detta och om jag verkligen var den goda fadder jag egentligen ville vara???
Hm... dagen därpå frågar lillfaddran om vi ska gå ut och gå igen... Snälla? Så hon fick nog inga men...Pjuh!
I helgen var vi hos vännerna i skogen och bodde i deras nya lila rum med golvvärme! Jättefint var det! Mallan var helt frälst i den vackra färgen! Hennes egna tapeter har ju bleknat och är inte så lila längre. Utsikten från fönstret är inte så fel heller - skog och gärden!
Rev, Råtta och Kaa fanns ju självklart på plats också, så Joppe fick träffa dem och mysa med dem i soffan.


Har förresten skaffat mig trådlöst bredband nu - äntligen! Via www.wippies.com Rekommenderas! GRATIS!!!!!!!!!!! Gratis är gott!!!

Hos vännerna i skogen kom jag plötsligt på en sång som jag gillar, men ej hört på länge:
Tänk om allt som händer
tecknats ner i hjärtats bok,
som en väv utav legender,
som en bild av vår historia.

Om allt du undrar, allt du drömmer,
allt som du i hjärtat gömmer,
gick att läsa som en saga,
då skulle du förstå.

Ja, jag ser, att du ler,
ler åt barnet, som ännu inom dig bor.
Men sagan kan va’ sannare än du tror.


http://www.youtube.com/watch?v=EGaklzWHDjI

Nej, dags att sova nu... fast man inte är riktigt trött än. Den där klocktimmen framåt kommer att störa mig ett tag...

Nattinatti!

Inga kommentarer: