söndag 15 september 2013

Once you go black, you never go back...

Om det är så har jag ingen aning om, men däremot kan jag säga såhär: Once you go swedish crayfish you never go back. Inget snyggt rim - jag vet - men idag skulle vi käka kräftor jag och Mallan. Vi var så sugna på det och hade köpt ett paket jumbokräftor från nåt asiatiskt land för det fanns inget annat i affären.
Ni som känner mig kommer nog knappt att tro på detta, men vi åt kanske två var och sedan SLÄNGDE jag resten. Jag SLÄNGDE kräftor. Har ALDRIG hänt förut. De var vidriga! BLÄÄÄÄÄ!
Så - ska jag äta kräftor får de väl kosta skjortan då, och vara lite svåra att få tag i. Det är det definitivt värt.


Här är en svensk kräftkung som var MYCKET GOD! Honom åt jag för ett tag sedan då jag blev bjuden på kräftkalas.  Stor skillnad på honom och dagens vidriga äckelkräftor.

Inga kommentarer: