fredag 27 september 2013

What kind of world is this?

Jag vet inte om ni har hört eller läst om familjen som bott i Vedum i 15 år och nu plötsligt blev utvisade till Kosovo. Jag hörde på radion igår på väg från jobbet och tårarna bara rann. Vad är vi för människor egentligen? Hur kan det bli såhär?

Pratade med en polisman som sa att det är så det brukar gå till. Plötsligt blir familjen avvisad, och för mig låter det nästan som en kidnappning när de bara plockar in dem på det där sättet. Vilket trauma att efter 15 år bara slitas upp ur jorden som växter och skickas iväg till ett annat ställe. Ingen möjlighet att ställa in sig på flytt och möjlighet att säga hej då till kompisar och kollegor.
Jag fattar att det kan vara dubbelt, eftersom gränspolisen inte vill att familjerna ska gömma sig osv. men vem tänker på barnen i detta läge? Skulle NÅGON vilja att ens egna barn fick vara med om något sådant???

Jag blir så ledsen... Är detta det Sverige vi vill ha???

Inga kommentarer: