måndag 22 september 2014

Peter LeMarc - en fantastisk låtskrivare och artist!!!

Vissa artister och låtskrivare tar man till sig direkt! Peter LeMarc är en av mina favoriter. Winnerbäck och han delar nog förstaplatsen hos mig. Det var sju år sedan han turnerade, och i år gjorde han EN konsert. Man borde varit där. Men det var jag inte.
Han önskade att man skulle vara där i nuet, och att de som var där inte upplevde konserten genom en mobiltelefon. Han ville egentligen inte att den skulle filmas alls.
Men tur för mig att den filmades i alla fall. Så nu har jag ägnat två timmar och tjugotre minuter åt att uppleva konserten via datorn. Inte alls samma sak förstås, men eftersom jag ligger hemma och är sjuk så gjorde konserten att det blev lite uthärdligare att ligga här. Försöker sova bort förkylningen och febern. Har nog gråtit ut en del baciller under konserten också tror jag. Det är starkt att höra hur rörd Peter blir av publikens gensvar. Och hans texter är heeeelt underbara.

Inga kommentarer: