lördag 2 maj 2015

Förväntningar...

...ska man inte ha för då finns risken att man blir besviken... =)

Idag hade jag tänkt att gå upp tidigt så jag skulle få massor gjort. Såhär tänkte jag mig dagen:

Vakna vid halv åtta-åtta. Gå upp och starta en diskmaskin, sedan en god frukost. Ner till tvättstugan och köra igång en maskin där.
Skriva omdömen, lägga in träningar i fotbollskalendern osv.
Sedan kunna sitta ute och jobba vidare, hänga tvätten på tork utomhus och bara njuta. Grilla till lunch. Åka på cruising och njuta av snygga bilar och vårvärme. Hem och njuta i kvällssolen med ett glas rött eller en öl.

Såhär har det blivit hittills:
Vaknade vid halv åtta - släppte ut Millan och såg all snö. Gick och lade mig igen och vaknade vid tio. Sitter inomhus och jobbar. Hänger tvätten inomhus. Och det går ju också - men är inte lika skööönt.

Nån grillning blir det inte. Cruising? Vet ej... Ett glas rött och en öl blir det ikväll i alla fall.

Jaja, gnällkärring är man emellanåt. Kom och tänka på den här låten:




Inga kommentarer: