lördag 12 mars 2016

För mycket...

"Du som gillade femtio nyanser, kommer att älska..."
stod det på böckerna som jag fick av en vän. Det var därför hon köpt dem och därför jag bestämt mig för att läsa dem. Hon gav dem till mig och ville inte ha tillbaka dom. Jag förstår varför. De är inte alls i klass med Femtio nyanser. De är alldeles för mycket.
Egentligen kunde storyn ha varit så bra. Om författaren hade lagt mer tid på själva berättelsen och inte som nu på de intima scenerna.
Jag bestämde mig för att läsa dem och har tvingat mig igenom de två sista  hopp om att det ska bli bättre. Ibland slöläst vissa delar.
Det här är liksom inte romance, tycker jag.
Så jag fastnade inte i denna serie alls. Blev mest uttråkad. Tror att det nog istället kunde blivit EN bra bok om berättelsen fått huvudrollen, och många detaljer utlämnats.
En annan serie som ju har lite liknande inriktning är ju Tiffany Reisz böcker, och de är också väääldigt mycket bättre. Stor skillnad på kvalité enligt mig.

Åttio dagar gul, blå och röd - av Vina Jackson


Har du läst dom? Skriv gärna en kommentar och berätta vad du tyckte.

1 kommentar:

Sara sa...

Jag läste första boken och kände inget behov att läsa vidare.