tisdag 9 januari 2018

En skabbig jul

Blev det ens jul i år?

Jag kokade ingen skinka. Vi hade en färdigkokt.

Jag bakade inga pepparkakor.

Jag bakade inga lussekatter.

På julaftonen fick vi åka en sväng till jourcentralen i Skövde och sedan tillbringa juldagarna hemma i "karantän".

Blev det jul ändå?

Ja, det blev det. En annorlunda jul. Men bara för att det är jul slutar ju inte jorden att fungera som den brukar. Jag är van vid annorlunda jular - och i år var det ju inget livshotande som hände.
Och då får man se det positiva i det hela;
Det blev en mycket lugn jul i familjens sällskap. Jag somnade till Kalle Anka (har ALDRIG hänt förut) och hela familjen myste i soffan vid granen.
Jag hann läsa en massa och se en del bra filmer och serier.

Så, ja det blev jul. Och själva firandet har fått klarats av i efterhand. Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli hyfsat ändå.

Vi hade ju en fantastisk Luciaperiod innan jul som vi aldrig kommer glömma. Så vi fick vår julkänsla i kubik under December i alla fall =).


Inga kommentarer: