lördag 21 januari 2012

Frågor från Jenny

Hittade frågor hos Jenny, och jag tycker sånt är kul så här kommer mina svar:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Kollade in min tioårskalender, och 21 januari 2002
såg ut som följer:
Spydde på morgonen. Hälsat på svägerskan på KSS. L vägde 1720 gram. Fler vet nu om att vi ska ha bebis.
Läste också om dagen innan, där stod det:
Hälsat på hos Magulli (nä, det stod det ju inte, men jag skriver det nu istället för deras namn...) och de ska också ha barn 8 augusti. KUUUUL!!! AC & T kom också dit.
Inte fick vi barn samtidigt direkt... men det var ju samma år i alla fall! =)


2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag läste en bra artikel i LAND om en tjej som hade gått ner från 164 kg till 89, och kände mig inspirerad. Mallan målade en fin Shrek-teckning till mig! Det var sol och snö och jag var ute på promenad med kameran.
 

3. Fem snacks du gillar

  • Nötter
  • Ostbågar
  • Jordnötsringar
  • Popcorn
  • Choklad


4. Fem sånger du kan hela texten till:




Oj, det finns ju massor att välja på. Men jag väljer väl några som poppar upp i skallen då.



  • Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig - Uggla
  • Ont, det gör ont - Lena Ph
  • Hunger - Carola
  • Om du lämnar mig nu - Winnerbäck
  • Regn hos mig - Orup

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

  • Betala alla lån.
  • Köpa "THE stuga" på Storön + båt...
  • Jobba halvtid.
  • Vara generös och bjuda människor på sånt de behöver
  • Bygga hus på ett perfekt ställe.

6. Fem dåliga vanor:
  • Väntar med att göra saker tills sista sekunden oftast...
  • Pratar, pratar, pratar...
  • Har svårt att gå och lägga mig i tid.
  • Ringer sällan någon...
  • Är totalt kass på att städa, och förvandlas varje städdag till monstermorsan/sambon som helst vill att alla ska sitta ren och fina på sina platser i soffan och inte röra sig när jag städat klart. ;-)

7. Fem saker du gillar att göra:
  • Fotografera
  • Dansa
  • Kreativisera (egenpåhittat ord - betyder rita, måla, skapa, pyssla, handarbeta, musicera osv.)
  • Läsa
  • Blogga

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:


  • Högklackat med såna där smaaaaala höga klackar.
  • Tajta korta klänningar
  • Leopardmönstrade tights
  • Utstyrsel a la sambatåg i Brasilien
  • Lårhöga stövlar


9. Fem favoritleksaker:

  • Nikon D40 (kamera)
  • Datorer
  • Xperian (mobil)
  • Pysselmaterialet i mitt pysselrum
  • Externa hårddisken

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Alla som kollar in här och som har en egen blogg!

Inga kommentarer: