lördag 25 augusti 2012

Jag - en apkvinna!

I klassen har vi börjat läsa Tsatsiki och morsan - en helt underbar bok som lockar fram många skratt. Till exempel när Tsatsiki ser att fröken har på sig håriga strumpbyxor och undrar vart man kan köpa sådana? Eller när han kommer på att hon kanske är en hårig apkvinna från en annan planet?
Vi fnissade gott när vi läste det. Sedan tittade jag av en händelse ner på mina ben. Dock ej täckta av strumpbyxor. Men håriga. Hoppsan!
Undrar hur många av mina elever som funderar på om jag är en apkvinna från yttre rymden? ;-)

Bilden är lånad från  http://currelina.wordpress.com/


Jag är kass på att vara kvinnlig. Det är bara att konstatera.

Apkvinnan har annars haft en bra vecka. Livet går vidare liksom...

I måndags började eleverna, och vi hade såpbubblefest! Sedan åkte jag och M till Forsvik och pangade på pappälg. Det gick bra, och jag lyckades skjuta guld (tre serier över 18) vilket kändes skönt. Då vet jag att jag och gamla Bettan arbetar bra ihop. Det är viktigt att övningsskjuta på pappälgar. ALLA jaktlag borde ha regeln som vårt lag har: för att få jaga älg krävs tre serier inom träffområdet. Det är ju viktigt när man ska skjuta på en riktig älg att man vet att bössan går rätt och att man själv hinner med.

I tisdags var jag och dansade linedance för första gången på läääänge. Det var så kuuul! Fast min rygg tycker inte alltid det. Jag får t.ex. skippa alla hopp. :-(

I onsdags vann jag ett 20-kort ZUMBA på dansverksta´n! YIPPIEEEE!!!! Så himla kul! Vi gratulerade också en god vän som fyllde år. Han hade själv ingen koll på hur många år han fyllde, men helt klart kände han sig lite äldre än han faktiskt var, hihi! ;-)
Vi rullade också hem pappas rullstol från kortvården till deras lägenhet. Mallan fick sitta i den och jag puttade på med regnet skvalade. Men det gick bra! Hon tyckte dock inte att jag hade någon framtid som rullstolskörare...



I torsdags klippte jag och Mallan oss hos Klippinger. Så skönt att bli av med det tjocka tjocka håret!!!
Sedan var det dags att stå i fotbollskiosken, för tjejerna skulle spela match. De vann med 4-1! Förra matchen vann de med 8-1. Det går bra nu!!!! =)

Igår jobbade jag min första långdag, 7-17.30. Gick bra! Avslutade dagen med altanhäng. GÖTT!



Idag har vi köpt en köksmaskin Hercules från OBH Nordica som jag ska buzza om! Sååå roligt! Tjolahopp! Håller också på att testa schampoo från Pantene Pro V just nu som också ska buzzas om. Jag är ju buzzador och testar nya produkter. Det är jättekul! Anmäl dig du också vetja!

Idag har jag också uppfunnit en ny kaka: Polkatoscakaka i långpanna! Återstår att se om den går att äta. =)


2 kommentarer:

Jenny sa...

Du håller igång du Sara! Grattis till Zumba-vinsten! Och nu över till dagens feministiska inlägg: Du är inte kass på att vara kvinnlig, du är möjligen kass på att leva upp till de föreställningar om kvinnlighet som är allmänt rådande i dagens samhälle (aren´t we all?). Trots allt har ju vi kvinnor också hår på benen, under armarna och diverse andra ställen så det är ju egentligen kvinnligt. Även om vi oftast envisas med att ta bort det. Typ. Kram på dig!

Fnissi sa...

Hihi, tack för det Jenny! Så är det ju! Helt sant!