tisdag 14 augusti 2012

Jobbstart blev lite jobbig start

Igår var det dags att börja jobba igen. Mallan fick vara med mig av olika anledningar, och givetvis startade vi dagen med att försova oss. Väl på jobbet så ville Mallan leka med sina grejer i bilen en stund (vi var väl rätt trökiga förmodligen jag och kollegorna) och kommer tillbaka utan bilnycklarna. Dom låg inlåsta i bilen. Likaså hemnycklarna.
Hm... jobbigt läge. Fick låna en kollegas bil och åka på lösningsturné. Det gick bra till slut.

 Dumt ställe att ha nycklarna på... i alla fall när bilen är låst... ;-)

Kickoffen på jobbet var en föreläsning med Erik Fernholm - lyckoaktivist. Det var intressant och tänkvärt. Han pratade bl.a. om att de mest framgångsrika människorna är de som gjort många misstag. Kändes bra tyckte både jag och Mallan, haha! ;-)
Sedan åkte närmsta kollegorna och jag till vackra Brandstorp och fortsatte arbeta. Det har vi gjort idag också, och sedan avslutade några av oss med att bada i Vättern. Det var 16-17 grader. Mallan var i lääääänge. Jag tog kanske tio simtag och stod i vattnet kanske max en kvart. Jag har blivit gammal... Brrr....

 Enda sättet att få upp Mallan ur vattnet var att dra upp henne ;-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Det fanns en tid när man fick vänta i evighet på att få upp dig ur Vätterns böljor ;) är lite avis, ser alltid härligt ut med Vätterns blågröna vatten. Kram MammaMia