söndag 2 september 2012

Pantene Pro-V

Just nu håller jag på och testar produkter från Pantene Pro-V eftersom jag är Buzzador (innebär att jag får testa nya produkter - roligt!). Jag har sedan många år tillbaka (tack Lisa för det!) använt mig av shampon inköpta på frisörsalonger. Shampon av det dyrare slaget, men även drygare slaget. Visst vore det gött om det gick att köpa ett shampo för ca 35 kr som håller samma kvalitet. Tveksamt kanske, men jag ska se vad som händer med mitt hår. Än så länge fungerar det bra. Jag gillar doften!
Jag testar shampo och balsam för normalt/tjockt hår, men ska även testa inpackning & värmeskyddande spray för normalt/tjockt hår. De produkterna ingår i en ny serie som Pantene framställt tillsammans med forskare från Lunds universitet. Bland annat har tydligen NASA-teknologi använts för att få fram den nya formulan. Undrar vad som menas med det?

Den nya produktserien erbjuder individanpassade lösningar för ett hälsosammare hår;

  • Normalt/tjockt hår - Repair & Protect
  • Fint hår - Volume & Body
  • Färgat hår - Protect & Smooth



Här är Pantenes råd för ett välmående hår:

  • Drick vatten!
  • Vitamin B5!
  • Ät varierad kost!
  • Balsam vid varje hårtvätt!
  • Använd leave-in-spray!
  • Skydda håret från värme!
  • Reparera och återställ!
  • Toppa håret var 4:e- 6:e vecka!





Inga kommentarer: