lördag 20 november 2010

Ladies night!

Igår var det Ladies night i Jönköping - och jag var där tillsammans med kollegorna på jobbet. De utan alltså. De med erbjöds att låna peruker och tjejkläder och haka på, men de var inte intresserade... ;-) Såg dock att det fanns minst två utklädda män i publiken... så det hade ju kunnat funka! =)
Vi började kvällen med att käka på SOYA, god mongolisk barbecue och friterat äpple till efterrätt. MUMS!


Det var helt hysteriskt, på många sätt och vis. Det klart största evenemang jag någonsin varit på, och väldigt speciellt med enbart tjejer i publiken. Mina förväntningar (läs farhågor) om att få se skrikande fulla desperata kändiskåta kvinnor infriades inte, för under showen märkte man inte av det alls. Tack! Hade man stått nere på golvet hade det säkert varit annorlunda, men på läktare där vi satt var det helt okej. Lite trångt, och väldigt högt upp och brant ner... Men man hade alltid bra sikt. Och tittade man inte rakt ner så slapp man få svindel. 

En riktigt, riktigt bra show bjöd de på. Humor, bra musik och publikfrieri så det stod härliga till. Jag är väl dock inte, och kommer nog aldrig att bli, en sådan där som blir helt till mig av att få se en snygg kändiskille. Jag älskar dock att höra dem sjunga och rocka loss - och jag hade gärna suttit längre fram - för att kunna ta bättre bilder! Men det hade nog varit enda anledningen. Kanske är jag en trist, okänslig konsertbesökare - eller så var jag helt enkelt för nykter, men jag tror aldrig att jag varit idoldyrkare på DET sättet. Är väl helt enkelt inget skrikigt fan som står längst fram och sträcker upp händerna mot idolerna. Jag funkar inte så.
Men det är häftigt när hela arenan jublar när Brolle kommer in på scen, eller när Måns drar en fräckis, eller när Martin Stenmarck skriker ut att han älskar oss.
Fast då tänker jag: Sure babe! Älskar... jahaja! Tomma, tomma, tomma ord som används för att få oss tjejer att vråla av diverse känslor som drabbar oss. Men det är ju så man hanterar en publik. Så han gör ju bara sitt jobb! ;-)
Ja, jag vet att jag resonerar tråkigt kallt. Men jag kan helt enkelt inte slitas med i sånt.

Däremot ÄLSKADE jag hela showen. Musiken var KANON - bara bra låtar och härlig fart! Sketcherna var också roliga, och jag skrattade MASSOR!

Måns Möller var den som växte mest i mina ögon, för han var riktigt rolig - och oväntat bra på att sjunga. Stephen Simmonds har en sjukt bra röst, och Brolles röst är jag redan kär i. Synd bara att han inte sjöng några fler egna låtar som Andreas Johnson gjorde. Andreas röst är däremot ingen favorit hos mig - och det blev inte bättre i jämförelse med de andra herrarna. Han lät nästan pojkaktig i jämförelse, och deras djupa mörka röster var så mycket bättre. Men det klart, när han drar Glourious så är det också riktigt maffigt!
Martin är ju en superduktig artist, och det visade han definitivt igår.

Kärlek efter 35 handlar om att hitta någon att bli tjock tillsammans med...
 sa Måns! Hihihi! Tur att jag inte är där än då!

Musikerna var riktigt grymma, kapellmästare var Stefan Bruntzell (känd från Friends ni vet!). Patrik Lundström från Blond var också med och sjöng och spelade - riktigt bra! Ytterligare en långhårig kille som sjöng skitbra fanns med. Och sedan de suveräna dansarna!
Ja, man kan sammanfatta showen med att det var superduktiga artister helt igenom - och snyggt ljus och bra ljud! Måste också nämna den suveräne saxofonisten som jag inte har en aning om vad han heter...

De enda som saknades på scenen var väl... ja... Detroit Diesel? ;-)

5 kommentarer:

hakker sa...

Jo de hadde vart nått de, Ladies Night med Detroit Diesel... ska höra med grabbarna.

Fnissi sa...

Gör´t! Succé blir det!

maria sa...

oo den där kön till signeringen minns jag :) förstår vad du menar med andreas jonhsons röst, jag gillar honom men det blev tydligt när brolle sjöng direkt efter ;)
kul att de körde baseballs versioner, jag har alltid tänkt att brolle skulle passa till det. o så fick jag höra 7milakliv i alla fall! bättre än på mobilsvaret :D
KRAAAAAAAAAAAAAAM

Annelie Björk sa...

Tråkig!? DU!? Nej!!! Båda fötterna på jorden och inte så ytlig skulle jag nog mer kalla det!!!

Fnissi sa...

Tack Annelie! Det värmde! Kram