söndag 20 april 2014

Glad påsk på er!

Idag har jag haft en fantastiskt fin dag, som började med frukost med mammsen som sovit över. Sedan var behovet av kaffe stort en stund innan det var dags för en fotografering med en vacker vän.
En både galen och vacker fotografering! Hoppas kunna visa er lite smakprov någon gång framöver. Vi får se...
Kvällen avslutades med viltsafari - 15 älgar såg vi idag. I fredags såg vi 23 älgar på samma runda. Tyvärr är dte ju alltid lite för mörkt för kameran, men en glädjande upptäckt idag var att mitt 70-300-objektiv modell Sigma fungerade med autofokus på mitt nya kamerahus! Yahoo! =)  Har inte testat det objektivet på kameran förut för att det varit lite bökigt att ställa in fokus manuellt när man ska ta snabba bilder på djur som lätt skuttar iväg. Så nu har jag tre väl fungerande objektiv till min D7000! I like!



Igår var vi vid påskelden i Fröjered tillsammans med goda vänner. Det är något väldigt meditativt med eld. Vatten och eld fascinerar.


Jag hoppas ni haft en bra påsk!

Inga kommentarer: