tisdag 10 juli 2018

Festivalfest!

I torsdags drog jag och Mallan till Töreboda för att besöka 2018 års festival där. 2015 var en het fantastisk festival med synnerligen exceptionellt (stavas det så?) väder! Så frågan var ju om vi skulle vara lika entusiastiska efter 2018 års festival. Vi snyltade in oss hos Lilly med besättning och fick på så vis bästa sällskapet också!




Elisa Lindström - Vi gick dit lagom till Elisas framträdande, och hon sjunger ju bra och har en blandad repertoar- Helt ok! Kul med Sound of music-låtar ihop med en barnkör. Insåg då att min dotter aldrig sett sound of music - så det blir till att fixa det under sommaren.
***





Darin - Han imponerade. Det var riktigt bra show och massa konfettiregn. Han är så ödmjuk och har en riktigt fin röst som håller live. En del låtar var nya och många gamla kunde man sjunga med i.
****


Sweet - hörde jag lite på i början, sen tjöt det i kaffetarmen och jag fick sätta mig i kaffetältet, men jag hörde flera låtar på håll och lyssnade även de sista låtarna. Still going strong skulle jag vilja säga, och såg också ut att ha väldigt roligt tillsammans.
****

Hov1 - alla tonårstjejer blev som galna när Hov1 kom ut på scen. Vi andra satte oss med en öl framför storbildskärmen och eftersom vi hört låtarna både en och två gånger här hemma så kunde vi faktiskt sjunga med i några låtar. Tänka sig! Det är inte riktigt min musikstil, men jag tycker de gjorde ett häftigt framträdande och de har väldigt melodiösa refränger som fastnar.
***


E-type - han är ett fenomen minsann. Ett energiknippe som gick på gud vet vad... Hade satt upp textlappar överallt som han fick läsa ifrån titt som tätt eftersom han inte kom ihåg texterna. Han sjöng inte görmöe liksom... men gjorde ändå en show av alltihop. Körtjejerna sjöng superbra. Det var nostalgi på hög nivå och jag älskade det! Kunde varenda låt!
*****


Hometown Marie - ett band jag råkade gå och lyssna på. Riktigt bra! Kul när lokala band visar sig vara i så hög klass.
****

Så efter första dagen var vi nöjda redan där. Det var en kanondag!
Sen sov vi gott i kanalen!

Inga kommentarer: