tisdag 31 juli 2018

Starstruck på Törebodafestivalen

 Andra dagen på årets festival var en var dag som innebar en del häng vid båten och under skuggan vid vårt "vanliga träd". Fick även möjlighet att lyssna på ett levnadsöde där huvudpersonen delade med sig av sin historia utan att tänka på det. Det var lite tragiskt att höra faktiskt...

 Många spännande båtar passerade!

 Plums! Det var gött att svalka sig i det kanske inte så fräscha vattnet, men vi har badat där många gånger förr.
 Nya baddräkten från H&M invigdes!



 Traditioner är till för att följas - plocksallad blev dagens lunch!




Rydell & Quick
Lyssnade lite på håll och det är ju alltid show. Men det drog mer i kaffetarmen än i musiktarmen denna gång, så jag lyssnade som sagt på håll. 
***


Estherlivia
En kollega sa till mig att hennes kompis skulle vara med på festivalen. Det lät intressant och jag gick dit och lyssnade. Riktigt bra faktiskt! Hoppas få höra mer av detta.
***

Den här dagen fick jag äntligen lyssna på Lars Winnerbäck live - och det var bättre än vad jag kunde föreställt mig. Jag kom på mig själv med att stå med ett fånigt leende och tindrande ögon och blicka upp på den rödhårige musikern. Och vilket band han hade med sig! Superduktiga musiker! Snygg scenshow. Även dottern fastnade för musiken och texterna.
*****







Icona Pop
Efter att ha stått 45 minuter och väntat på Winnerbäck och sedan under hela hans framträdande stått längst fram så orkade jag inte stå mer, utan vi såg Icona Pops framträdande från Öltältsområdet och tittade på en storbildsskärm. Det funkade finfint! Vilken show! Det var party från start till mål.
****


Hade denna dag även tänkt lyssna på Snowstorm och Molly Sandén, men prioriterade eftersom orken inte riktigt räckte till allt. Men Winnerbäck var ju det viktigaste med hela festivalen, och det var så jädra bra så hade jag bara orkat lyssna på honom så hade det ändå varit värt det. 

Inga kommentarer: