lördag 4 januari 2020

2020

Ett nytt år. Man kunde hoppas på att vara lite klokare för varje år som går. Men jag undrar ja... Inte känns det så direkt. Lära av sina misstag - ha! Ibland kanske, men ofta ramlar jag i samma fällor om och om igen.
Fast jag har det riktigt bra. Och jag har faktiskt blivit bättre på att prioritera. Och lite bättre på att säga nej.
Tyvärr kan inte alla människor godta ett nej, vilket kan störa mig så mycket att jag bara vill vråla fula ord till dem. Men det gör jag ju inte förstås.
Kommer garanterat bli en sån där tant på ålderdomshemmet som skriker könsord och svordomar eftersom jag inte fått ur mig aggressionerna tillräckligt mycket innan demensen slog till.

Hur som helst - nyårslöften har jag inga men nyårsönskningar har jag:
1. Läsa många böcker
2. Åka på många resor med husbilen och familjen
3. Orka mer
4. Blogga igen
5. Hitta fotoglädjen igen
6. Rensa bland alla saker
7. Lyssna ofta på musik
8. Pyssla
9. Sluta att tänka 7 år i förväg
10. Göra mer av det jag har lust att göra

Plocka svamp i regnet är absolut en av de saker jag ska göra mer av! 

Inga kommentarer: