fredag 9 maj 2008

Bloggberoende...

...det kan man nog lätt bli! Det är ju sååå roligt!
Jag vill gå in varje dag på syrrans och Maries blogg - för det är lika roligt (om inte roligare) att läsa andras bloggar. Tyvärr är syrran inte den flitigaste med att skriva, hon är mer en periodare liksom. Men när hon skriver nåt så är det bra!!! Hon är ju liksom en ordfantast - och en rak människa. Älskar henne!!!
Marie är däremot ett säkert kort. Hela hennes familj är bloggfantaster. Kul! Där hittar man alltid fina kort och små söta vardagsreflektioner. Gillar den bloggen och den familjen skarpt!
Titta in hos dem du också:'

http://magulli.blogg.se

http://www.metrobloggen.se/hoppsankerstin

Man ska ju inte klaga på värmen... men just nu är det för varmt för att jag ska orka vara ute. Huvudvärk och början till soleksem... Men jag gillar verkligen våren - det gör jag. Tittar ut på våra vackra björkar som är sådär gulgröna i färgen och alldeles, alldeles underbara. Vackrare nu än på sommaren tycker jag.
Tittar däremot förbi mina odlingar... för dom har jag inte hunnit göra något åt. Fast det är ganska fin gräsodling... Man kanske kan sälja foder till hungriga kaniner? Faktum är att Mallans lilla odlarlåda är full av kaninmat, eftersom vi sådde det till hennes Stampe förra året. Man kunde köpa fröpåsar som hette "Kaningodis" eller nåt sånt. Tyvärr fick han aldrig äta av det. Han dog nämligen strax efter vi sått. Det var inget kul!



Nuuu... ska vi äta Mallans egen rabarberpaj som hon gjort HELT själv!!! Så... Bye, bye - rabarberpaj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen, finns han inte kvar lille stampe!? Hoppas han har det bra i Hoppsanhimlen.
Soleksem här oxå, mina mediciner gör mej ännu känsligare tyvärr!
Tack för länken!
Nu drar vi till Liseberg om en stund!! Kram