söndag 9 augusti 2009

Tupperwarevisning!


Trevligt! Har lovat lägga ut recepten på det vi åt:

Blåbärspajen hittar du recept på här:

Paj med blåbär

Till denna pajen kan man använda blåbär, rabarber, äpplen, jordgubbar eller andra bär eller frukt. Lägg frukten eller bären i botten av en pajform. Blanda ihop 3 dl vetemjöl med 2 dl strösocker i en skål. Strö sen mjöl-sockerblandningen över frukten/bären, så att det täcker allt.
Sist tar man en osthyvel och skär bitar av margarin och lägger överst, så det också täcker hela formen.

In i 200 graders ugn i 20-25 min.

Om man använder äpplen, är det gott att strö över lite kanel på äpplena och sedan lite havregryn innan margarinet läggs på.


"Bullkakan" hittar du receptet på här!

4 kommentarer:

Ann-sofie sa...

Tack för en trevlig kväll med fantastiskt gott fika! kram

maria sa...

Tack för underbart fika och trevligt sällskap!

Lina sa...

Ser gottigt ut :o)
Sorry att jag inte svarade på om jag skulle komma eller inte...kom på det nu *skäms* MEN jag antar att du förstod det eftersom jag inte svarade alls då..:o/
Kramisar iallafall!!! Pina

Fnissi sa...

Annsofie & Maria - TACK själva!!! =)

Lina - japp, jag förstod såklart! Man behövde bara anmäla sig om man ville komma ju! =)
KRAM till er allihop!