onsdag 7 oktober 2009

Körslaget...



Hemma och dunderförkyld... och eftersom man tjatar på sina elever att de ska vara hemma när de är förkylda så kanske man borde vara det själv också eller? Så nu är jag det. Fördriver tiden med att kolla på Twilightforum.se och se repriser på TV4. Idol bl.a. Och Kärslaget som jag missade i lördags. Det är ett program jag gillar - körsång är häftigt! Och Körslaget är nog det enda program jag skulle kunna tänka mig att vara med i. Men det kommer ju inte att hända. För det första har vi ingen kändis från Tidaholm - och sen är det för litet...

Jag tittade i alla fall på programmet ovan, som är det första, och kunde konstatera följande:
  1. Gry ser ut att ha likadana skor som Lisa.
  2. En av tjejerna i Stefans kör är den tjejen som har gjort "The Carina Jive"-linedancen.
  3. Killar som gråter får mig att gråta.
  4. Tjejer som gråter för att de är så lyckliga att få vara med i kören får mig att gråta.

Kollade ju som sagt också på Idol och konstaterade bara att jag stör mig på Camilla. Hon är för mycket. Sorry tjejen - det är inget fel på din röst - men lite ödmjukhet skulle inte skada. Enda ordet som dyker upp i mig är självgod. Men... jag känner ju inte dig - så det kanske visar sig att du är en ödmjuk människa trots allt. Den som lever får se.

De andra artisterna gillar jag MYCKET! Särskilt Calle, Mariette, Tove, Erik, Reza & Erika. Om inte dom är kvar till sist så har nåt blivit fel. =)

Det är väl omöjligt att skriva ett inlägg utan att kommentera fåren i källaren, eller? Hörde att pizzerian gått ihop med leksaksaffären... Tre får... hahaha! Undrar hur många sådana skojsigheter vi kommer att höra närmsta tiden... och i revyn. Jisses!

Ni som har gillat min mjölkskummare (som faktiskt är riktigt, riktigt bra) - NU finns den till försäljning - i ett set tillsammans med en sockerskål och en gräddkanna. Se bild.



Jag har nu äntligen tagit mit i kragen och uppdaterat mitt medlemsskap i www.picnik.com, så nu har jag tillgång till alla deras effekter och tillbehör. Bla. kan man förvandla sig själv till vampyr. I like!

4 kommentarer:

Anonym sa...

WOW I like toooo!!! :o)
Hm...får fundera på att uppgraderas jag med då...hehehe
kram Linapina

Ann-sofie sa...

Stackare är du sjuk igen? Jag skulle gärna vilja köpa en skummare,kan du beställa en till mig eller var kan jag köpa en? Krya på dig gumman!

Jenny G sa...

Vilken fin bild du har!! Blev det en tripp till The Studio sen? Krya på dig! Kram Jenny

Fnissi sa...

Lina - skicka mig en bild så ska jag förvandla dig ska du se!
Annsofie - jag beställer en! Tack för kryapådighälsningen! =)
Jenny - TAck! Nepp The Studio har jag inte kommit iväg till.