söndag 6 juni 2010

Lite recensioner...



Nya filmer från Lovefilm har vi haft hemma nu, och filmen Maria Larssons eviga ögonblick gick rakt in i hjärtat på mig. Jag älskar den! Det kan vara en av de bästa filmer jag sett.
Kanske beror det på att jag också älskar att fotografera.
Kanske beror det på att jag gillar finlandssvenska... för det är så harmoniskt att lyssna på av någon outgrundlig anledning.
Kanske beror det på att jag gillar filmer av historisk karaktär.

Eller så beror det på att den handlar om en kärlekshistoria som egentligen är helt omöjlig, men ändå innerlig... Och Mikael Persbrandt är med - och som vanligt både man hatar och älskar honom i den här filmen.
Livet är inte lätt, och det var då rakt inte lättare förr... Har ni inte sett den här filmen så ska ni göra det!

En annan film vi haft hemma är Sommaren med Göran. Jag hade stoora förväntnigar på den, och trodde nog att den räknades som en familjekomedi. Mallan fick därför vara med och titta... men det var inget bra alls. Det fanns småroliga bitar lite här och var, och allvarliga bitar också. Men det var ingen film som fastnade. Bara bröllopsscenen... ;-)



Mallan älskar ju alla filmer om Buddiesarna (så förvpnande - det handlar ju om HUNDAR!) och senaste filmen vi lånade hem var Space Buddies. Den har hon sett tre gånger nu och kan nästan alla repliker! ;-)
Jag tycker de är söta, men första filmen var bra... uppföljarna är inget vidare. =)

1 kommentar:

maria sa...

låter som att vi ska sitta ner i dískutera film en dag i framtiden :) tror att vi är överens om en hel del ;)

KRAAAM