lördag 19 juni 2010

Victoria & Daniel

Har precis suttit och kollat på det kungliga bröllopet. Det var otroligt vackert och jag har gråtit en del... Så ovanligt... ;-)

Jag är väldigt kluven egentligen, för hela det där kunglighetstramset tycker jag är fånigt. Det finns så mycket fåniga saker med hela det här bröllopet. Och bara det att Daniel nu är Riddare av Serafimerorden känns ju knepigt. Riddare liksom... Man kanske får se det mer symboliskt då, men ändå...

Men alla bröllop är ju vackra, och detta är onekligen en speciell händelse. Kommer ihåg när jag som liten satt och tittade på prinsessan Dianas bröllop. Mallan har idag suttit som fastklistrad och följt det och kommenterat heeeela tiden. =)

-Mamma, mamma, dom säger att Victoria fann kärleken 2002 - det var ju när jag föddes!
- Mamma, kolla vilken fin klänning!
- Oj, vad många folk, mer än det bor i Fröjered tror jag.

Tänk vad påkostat bröllopet är, och vi vet ju vilka som fått betala. Det är inget som glädjer mig...
Men likt förbaskat är de otroligt fina tillsammans, och man blir alldeles rörd!



Inga kommentarer: