söndag 3 juli 2011

Dagen som idag är...eller var...

Idag har varit en mycket bra dag! Jag började dagen med att lägga ett spår i skogen åt Millan, sedan hem och fixa lite. Därefter tillbaka till skogen för att lägga spår åt Malte, och sedan gick vi Millans spår. Det gick bra, förutom att hon har lite bråttom och är lite "het". Fast hon har oftast totalkoll på spåret...men det vore bra om hon lugnade sig lite. När Malte gick sitt spår var det i betydligt lugnare tempo. Han jobbade metodiskt och långsamt och det funkade hur bra som helst. Så roligt, eftersom det var första gången han testade blodspår. Så i slutet på veckan blir det ännu ett försök.

Mallan hann ner en sväng till badet för att svalka av sig och inviga sin nya bikini (inköpt på Gekås) och sedan drog hela familjen till Fröjevi för en timmes gubbafotboll! Sååå roligt, och jag var svettig som en...eh...som en... hm... fet Fnissi i kvalmigt väder? Det var sällan min förtjänst att vårt lag gjorde mål, men jag hade som sagt väääldigt kul. Vårt lag hade definitivt mer kvalité då det gällde målen, riktigt snygga mål fick vi till tack vare Fröjereds egen Zlatan. Det andra laget satsade på kvantitet istället, så de vann väl på det. Jaja, vi satsar alla på olika mål i livet! =)



Igår var vi bjudna till mitt favorithus, det är så himlans snyggt, både inomhus och utomhus. Fast trädgården var väl kanske ingen höjdare precis just nu... pga en större mullvad som höll till i området. =)
Åt så himla god mat - bl.a. grillad lök på ett sätt vi aldrig käkat tidigare. MUMS! Fast min mage gillar inte lök, men jag åt ändå för det var GOTT!

Fick också träffa Kurt, en smidig och smart typ som skulle behövas hemma hos oss. Så nu drömmer vi om att skaffa en Kurt.



Har också ägnat en del av dagen till att kika igenom kaptenens foton från midsommarhelgen. Det var fina foton, men inte så bra för självkänslan. Fy fasen vad stor jag är. Tror inte att jag fattar det riktigt. Gjorde riktigt, riktigt ont. Och på grund av det så blev det en bra motivation till att fortsätta kämpa. Det där på fotona är inte jag som jag ser ut i mitt huvud. Och jag ska se till att verklighetens jag sammanfaller med mitt "jag-jag".
Det här är liksom en av de bättre fotona... Säger ju allt!!!

2 kommentarer:

hakker sa...

Kan man lämna en "blank" kommentar...? Vet inte riktigt om det är allvar eller skämt som gäller - kanske både och? ;)

Fnissi sa...

Hm... nja, egentligen allvar faktiskt... men med en gnutta humor för att släta över mitt dravvel... =)

Det gjorde riktigt förbaskat ont att se sig själv på bild... Anorektiker ser sig själva som mycket tjockare än de är, men jag är väl tvärtom då.

Men det var bra motivationshöjare!!!