tisdag 26 juli 2011

En bra dag, helt enkelt...

Idag har min familj varit här för att fira namnsdagarna från igår, Kerstin och Kristina. Sedan besöktes jag av Herbalife-distributörer och några som var intresserade av deras produkter. En av distributörerna berättade sin historia - och det inspirerade mycket! Att tro att hon vägt 123 kg - det fanns liksom inte. Men vi fick se foton, och det stämde minsann. Helt otroligt. Och detta var för två år sedan! Hon sa dock att man måste vara stenhård mot sig själv. Så nu ska jag fortsätta vara hård, och t.o.m. lite hårdare än så! Kan bli en del gråt och tandagnisslan framöver kanske. Men då får det vara så. 

"Man ska ju leva också..." Jo, det är sant, och njuta av livet förstås! Men jag kan göra det ändå minsann. För det är inte mat som är viktigast i mitt liv. Det är familj, vänner och en massa andra saker som gör mitt liv njutbart!

Sedan vägde jag mig igen, första gången sedan midsommar, och det gick bra. Resultaten hittar ni här. Passade också på att mäta mig. Och då fick man förklaringen till att shortsen nu passar!



Jag har förresten fem stycken sådana här presentkort att dela ut ifall ni vill få chansen att väga er på en sk. scanningsvåg som inte bara tar reda på vikten i kg. Det är superbra! Jag fick t.ex. veta att jag måste få i mig mer vatten nu för att få igång viktnedgången. Hör av er om ni vill ha ett presentkort!

Dagen avslutades hos mr Plint och hans söta fru! Alltid trevligt på deras altan! Jag vill också ha en altan! Fast det beror ju inte på altanen att det är trevligt där... hihi!

3 kommentarer:

jessica klahr sa...

De skulle jag vilja ha ett till mig å ett till mamma som fyller år nu nästa v!!! Kan även tala om jag å mamma började på vv i våras, å de har gett mig ett bättre liv å levene, man blir extra sporrad när vågen visar minus.
Du skall se att du klara detta med sara, vi tror på dig!!!!

Mvh jessica klahr

Fnissi sa...

Tack Jessica! Jag fixar detta till dig! Maila mig din adress så skickar jag dem på posten! KRAM

jessica sa...

Tack här kommer min adress!

Jessica klahr
stora kopparhult
544 94 HJO.

Lycka till nu med minskningen, jag tror på dig!!!!