söndag 26 februari 2012

Gårdagens schlagertävling

Igår var vi på 40-årsjubileum när melodifestivalen ägde rum. Men... för att vi inte skulle missa denna deltävling i vårt fina mello-spel från Coop så tjuvlyssnade jag och M på fredagkvällens 1-minutare på SVT-play, och Mallan fick låta mormor vara vittna till vilka bidrag hon röstade på. 
Jag vann veckans deltävling, för jag prickade in både Danny och Lisa. =)

1. Charlotte Perelli - helt okej låt. Trodde att den skulle gå vidare.
2. OPA! - Eh... njae... inget som tilltalade mig alls...
3. Dynazty - lite svajigt i sången bitvis, annars helt ok.
4. Lotta & Christer - well... hade jag varit 20 år äldre så kanske...
5. Hanna Lindblad - poppigt värre... Men inget som fastnade.
6. Axel Algmark - hm...näe...sorry, men detta tilltalar inte heller...
7. Lisa Miskovsky - vacker ängeldans i bakgrunden, och snygg låt.
8. Danny - well...snygg scenshow, och ok låt. Det var självklart att han skulle vidare.

Nu återstår andra chansen och finalen. Tyvärr kan jag inte säga att det år är någon låt som känns PERFEKT! Men jag kan hinna ändra mig... man vet aldrig! =)


Inga kommentarer: