onsdag 15 februari 2012

Spännande badäventyr

Idag var vi på äventyrsbadet i Skövde med familjen från Rör´t. De hade inte varit där tidigare så det var kul att få dela deras upptäckarglädje. Vi har ju inte varit där så många gånger heller, men det har blivit några gånger sedan vår första gång - för det är ju så roligt!
Klätterväggen, Turbo-kanan och vildforsen har varit saker som jag i princip bestämt mig för att inte försöka mig på. Men idag drog O med mig till Vildforsen - och sen åkte jag den tre gånger. =) Jag funkar oftast så - behöver en kick i baken för att verkligen våga testa. Men det måste vara saker som ligger i min proximala utvecklingszon. Annars gör jag det inte. Men jag är glad att O drog med mig till den virvlande forsen. Dock släppte han mig efter ett tag så jag lyckades hamna i den där "baksugspoolen" och hade jäkligt svårt att ta mig ut därifrån. Men till slut så... =)
Nu är det klätterväggen och Turbo kvar... det lockar inte alls. Men vem vet?

Ett annat äventyr var det när vi glatt halvnakna står i tjejernas omklädningsrum på väg mot duscharna när ett gäng grabbar kommer in, och efter dem en av grabbarnas pappa (eller nåt - verkade det som i alla fall). Lika lång tid som det tog för oss att fatta vad som hände tog det för grabbarna att fatta att de gått fel. Men vad de garvade på vägen ut. Och skämdes. Vi stod fortfarande kvar och fattade knappt vad som hänt, ryckte på axklarna och konstaterade att vi kanske ska "gå fel" nästa gång? ;-)


Inga kommentarer: