lördag 28 april 2012

Blåsippsbackar

Idag har jag motionerat i Tibro, närmare bestämt i Ransberg. Där fick jag en guidad tur i ett vackert landskap, bland en massa blåsippor, vitsippor, skog och sjö. Tack för det Henrik! Jag insåg att mina vanliga milpromenader i princip bara sker där det inte finns särskilt mycket backar. Det var definitivt fler backar idag. Mitt flåsande ackompanjerades av Millans hesa flåsande, eftersom hon drog och ville gå först. Henrik drig upp mitt tempo rejält, så den snabbaste kilometern gick på 9 minuter. Yihaa... När jag går med stavar så är jag nöjd om jag går en kilometer på 10.30. Så då fattar ni att jag flåsade. =) Det var det värt!


 Blåsippor och vitsippor lever tillsammans i skogen! FIF:s färger!



 Henrik, Lucy och Millan i ett underbart promenadområde. Hade jag haft kameran framme hela tiden så hade jag inte varit hemma än...

Lilasippor finns det också! Den här bilden är till Nettan! =)

Lucy som är en toypudel (=pytteliten) orkade gå heeela vägen  (1 mil - två timmar) och sedan sprang hon efter en boll en MASSA gånger, hoppade över en stenmur gång på gång och blev ändå inte trött... Tänk om man hade en tiondel av den energin! =)


Vackra vitsippor i mängder har vi sett idag!


Inga kommentarer: