söndag 2 december 2012

Julefrid?

Första adventshelgen har passerat och jag har inte ens köpt hem några adventsljus. Men helgen har varit trevlig ändå. Först SPA, sedan möhippa och därefter 40-årsfest med glitter & glamourtema.
Går jag och lägger mig 04.00 så räknade jag ut att jag behövde sova till 12.00 för att sova mina timmar, vilket jag gjorde. 
När jag vaknade då fick jag nästan ångest av att se hur det såg ut hemma. Vi har knappt varit hemma alls - vilket resulterat i ett ÄNNU stökigare hus än normalt. Dessutom var dte första advent - och jag hade inga adventssaker framme. Jag började städa och Mallan och M åkte och hämtade adventsgran till lusthuset. 
Sedan fick jag god hjälp av dem med städningen - Mallan har varit en klippa idag, och tyvärr var jag ett mamma-monster som mest delade ut order. Jag lugnade dock ner mig och gottgjorde mitt monstriga sätt. Mallan bara fnissade och sa att hon vet hur jag blir när jag städar.
Egentligen skulle jag varit i kyrkan på kvällen - advent är alltid så mysigt. Dock insåg jag att jag inte skulle fått något gjort, så jag frågade om jag kunde stanna hemma, vilket var ok. TACK snälla för det - det betydde att jag hann pynta färdigt i två fönster så att det åtminstone syns utåt att vi firar advent också (och det är väl det som är viktigast, eller? ;-) 
Dammsugning hann vi också med, och fönsterputsning. Det har ju varit lite adventskalendertillverkning här, så det fanns en del pysselrester att städa bort kan man säga. 

Adventsljusstake har det dock inte dykt upp någon än. Men eftersom jag har tänkt att det ska bli en KULjul, så har jag en plan. Måste bara inhandla lite ljus först.

Julefrid... ja, det tänkte jag idag när jag tittade ut och såg stora flingor sakta dala ner mot marken. Men den där friden som man borde känna såhär års när det är hög mysfaktor, den infinner sig bara korta stunder. Jag måste se till att den blir lite mer bestående. Jag vill vara en låååångsamt dalande snöflinga!

Inga kommentarer: