tisdag 18 december 2012

Hur var det nu med snöluddet?

Jo, det känns som att jag har snöludd i huvudet istället för hjärna. Snöludd? Finns det? Nej, kanske inte, men tänk er sockervadd då istället så förstår ni vad jag menar.

I lördags skulle jag fotografera på ett kalas som varit bokat sedan i våras. Jag hade skrivit in i min kalender att jag skulle vara på plats kl 13 för att ha en timme på mig på plats för förberedelser osv. Därför skulle jag åka vid tolv. Men så blev det inte av olika anledningar, bl.a. en Malla som behövde hämtas hem och tröstas lite. Därför bestämde jag mig för att tänka bort förberedelsetiden och satsade istället på att vara på plats ca kvart i två. Skickar sms till värdinnan när jag åker hemifrån, ungefär tio i ett.
Då ringer hon. Kalaset BÖRJAR 13.00.

SUCK! Jag var så besviken på mig själv så tårarna brände i ögonen. Men jag kom dit och tog så mycket foton jag bara kunde, och får hoppas de blir nöjda trots allt.
SNÖLUDDSHJÄRNA!

I söndags traskade jag glatt iväg till gudstjänst för att fira tredje advent 10.30. Kyrkvärd som jag är skulle jag vara på plats en halvtimma innan och det var jag. Bara det att gudstjänsten började 9.30.
SNÖLUDDSHJÄRNA!!! Jag hann i alla fall lägga i kollekt, bli välsignad och räkna kollekten.

Nu börjar julkorten komma, och det är sååå roligt! Jag har dock inte hunnit tillverka några egna i år, eller skriva och skicka dem. Men jag skickar i år Jacquie Lawson-kort istället. Elektroniska animerade kort som ni kommer att få på facebook eller via mail. Hoppas ni gillar dem - det gör jag!

Ett litet exempel på hur korten kan se ut...

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade älskade Sara! TACK för att du trots allt som nu är omkring dig, kom och tog bilder på kalaset. Du är väl värd att vänta på ;-) KRAMAR