söndag 14 april 2013

En helg i fotbollens tecken

Har tillbringat helgen på Sandbacken med att kolla fotboll, serva fotbollsspelare och publik med fika och annat från kiosken. Det har varit roligt och intensivt. Stundtals ganska kallt, men med fyra lager kläder igår, och tre idag så har jag klarat mig rätt bra trots allt.
Jag har fotograferat en hel del under helgen, men inte hunnit fixa nåt med bilderna. Bjuder på en bild ändå, som visar en av de viktiga sakerna med att spela - att tacka motspelare och domaren.
Såg idag hur en spelare som blev utvisad inte tackade domaren efter matchen. Sånt gör mig besviken. Tränaren/ledaren lät honom låta bli. Det hade inte jag gjort (och inte vår tränare heller - var tvungen att kolla med honom hur han ställde sig till det). Spelar ingen roll om man är förbannad på motspelare/domare. Tackar efteråt gör man i alla fall. Vi måste hjälpa våra barn (och oss själva) att lära sig hantera känslor som ilska, besvikelse, irritation. Så är det bara.



Sätter mig för att softa i soffan och lägga upp de trötta benen. Vad är det på TV då tror ni? Jo filmen "Det finns bara en Jimmy Grimble" - som handlar om fotboll... ;-)

Inga kommentarer: