tisdag 9 april 2013

Räddningspatrullen till er tjänst!

Idag tog jag en liten tur runt på avdelningarna på jobbet och fick plötsligt höra ett rop på hjälp. Genast svidade jag om till min superhjältedress och flög (läs lufsade) till undsättning. Det visade sig att en man hade blivit inlåst på sin egen vind av sin egen bror. Dock helt omedvetet.
Jag rusade iväg till hans bror och hämtade honom så att han fick gå in och rätta till sitt misstag. Uppdrag slutfört!
Barnen som stod och tittade på min hjältemodiga insats tyckte att det hade varit häftigare om jag hade byggt en stege, hjälpt honom att hoppa ner på förrådstaket bredvid eller hämtat en traktor med skopa.
Jag kan bara hålla med. Det hade definitivt varit häftigare.




Vad skulle man vilja ha för superkrafter egentligen?
Läsa andras tankar? Njae... fy vad jobbigt för ens egen självkänsla att få reda på vad alla tänker om mig. Vara osynlig? Ja, kanske... det vore roligt att använda vid väl valda tillfällen.
Men just nu skulle jag vilja ha en bubbla som äldsta dottern i "The Incredibles". Det vore riktigt bra!
Vad skulle du vilja ha för superhjältekrafter?


Inga kommentarer: