fredag 31 maj 2013

Ljuva liljekonvaljvår

Visst är den ljuv våren med alla vackra blommor - där liljekonvaljen definitivt ligger högt upp på gilla-listan. Men våren har också en bitter smak (precis som det liljekonvaljvatten jag en gång lyckats få i mig... inte så bra - men jag överlevde det också) - och det är stressen. Det är så mycket som ska göras, fixas, ordnas... Man vill vara utomhus mycket i det fina vädret och fixa i trädgården, man ska sätta betyg, man ska skriva färdigt omdömen, man ska motionera, man ska göra alla andra vanliga uppgifter som man har, man ska...man ska...man ska...

Just nu kräks jag över allt som borde göras. För det är så mycket att det bara hopar sig i högar. Precis som disken, tvätten, hundhåren och dammtussarna.

Men snart är den ljuva sommaren här. DÅ ska jag dansa, läsa, sjunga, måla, fotografera, träna, umgås med familj och vänner...   ;.)


Inga kommentarer: