torsdag 7 januari 2021

Drömfylld sömn och terminsstart


 Idag startade terminen igång för all personal. Självklart med möten via Teams pga coronaläget. Jag har vant mig nu och tycker att det fungerar rätt okej faktiskt. En fördel är att det blir ganska effektivt. Inget småprat och annat. Det kan ju i och för sig vara rätt trist också. 

Hade ju varit skönt att vara utsövd och ordentligt laddad inför dagen, men så var det inte riktigt. Jag hade en sån där riktigt tråkig natt fylld med massa drömmar. Först började det med att jag var i nåt hus med en massa olika hissar. Min mamma åkte runt i de där hissarna och jag försökte hitta henne, så jag sprang mellan hissarna och åkte upp och ner hur mycket som helst. Vaknade med hög puls och somnade sedan om. Då hamnade jag istället på en hästuppvisning där jag var "experten" som skulle lära alla hur de skulle visa upp sina hästar. Det var svettigt. Jag vet ju inget om hästar knappt. Och massor av folk och hästar var det överallt. 

Sedan jagade jag grisar (vildsvin) mitt i natten utan lampor. Smög omkring med hög puls i nattsvart tät skog med grangrenar som rispade mig i ansiktet. 

Därefter ordnade jag en fest för 1000 personer i vår trädgård. Det var också lite pulshöjande kan man säga. 

Natten avslutades med att jag körde snö. Sedan vaknade jag och skulle iväg till jobbet för att lämna mina väskor. Därefter till Fredrikssons för att lämna bilen för lite lagning och sedan en rask promenad till jobbet. Fem minuter innan mötet startades var jag på plats. Sedan gick dagen i ett flygande fläng. 

Vi ska byta lekmiljö på jobbet och har idag påbörjat byggandet av en affär. Jätteroligt att få vara kreativ och tänka ut hur vi kan göra.

Efter jobbet blev jag skjutsad av snäll kollega för att hämta bilen, och sedan åkte jag direkt för att träffa redaktionen för fotoklubbens bildhäfte. Arbetet med häftet för 2021 har nu startat igång. Det är väldigt roligt att titta på gamla foton från Tidaholm. Man lär sig massor dessutom. 

Nu ska jag kolla på "Fantomen på operan"... i alla fall en stund. Hoppas på bättre sömn i natt :-)


Inga kommentarer: