fredag 1 januari 2021

Gott nytt 2021!

 Nytt år och lite nytt utseende på bloggen. Ska återigen göra ett försök att blogga! 

Första dagen på 2021 och jag funderar en del på 2020. Det har varit ett väldigt annorlunda år med pandemi, hålla distans, oro och mycket handsprit.

Själv har jag inte "drabbats" så mycket - mer än att jag ibland arbetat hemifrån när möjlighet getts. Och att man inte kunnat träffas som förut. Men i övrigt är vår familj lindrigt drabbade. 

Jag tycker att jag lärt mig mycket det här året. Och det har varit ett lugnare liv med mer utevistelse och familjetid. Många lästa böcker (50 st - att jämföra med förra året då jag inte ens var i närheten av så många) och mycket pysslande hemmavid. 

Idrottsföreningar har drabbats, och självklart saknar jag att gå och kolla på fotboll och innebandy. Är ju svårt för föreningarna förstås, men för mig som person är det ju ingen hård prövning. Bara tråkigt. Blir desto roligare när vi kan leva mer som vanligt igen! Och är man som jag några procent eremit så låter man bara den sidan ta över och så trivs man rätt bra med att kolla serier, filmer, läsa böcker, måla, pyssla, plantera och så, osv. 

Det där med att se möjligheter och att vara flexibel har blivit tydligt. Vi har idag t.ex. deltagit i ett 17-årskalas via Zoom på datorn. Funkade väldigt bra! Vi fick en goodiebag utkörd innan kalaset och sedan satt vi och tjötade och fikade tillsammans. Självklart inte som att ses i verkligheten, men ett helt okej alternativ när livet är som det är. 

Många tycker att vi ska glömma 2020 helt och hållet och att det varit ett skitår. Men mycket gott hände 2020 som jag absolut inte vill glömma bort! Mallan har fått en ny liten kusin, vi hade flertalet trevliga coronasäkra semesterresor (med husbilen) med vänner, trevliga stunder på jobbet, Mallan tog körkort osv. 

Nu är det dags att krypa till kojs - i morgon ska vi upp och släppa ut höns i Hömb. Godnatt!


Zoom-kalas på nyårsdagen!



Stolt mamma till världens bästa dotter!


Inga kommentarer: