måndag 28 september 2009

Linedance - Dagen D närmar sig!

På lördag är det dags för Carinas linedancers dans i Folkets park Tidaholm. Det känns som att det var lååååångt dit när vi bestämde oss för detta, men nu är det ju bara dagar kvar. Och jag som ska hålla i en workshop... pirrigt! Men kul!
Allt som inte dödar härdar! ;-)

Är sjuk och har varit hemma idag, min mage bestämde sig för att strejka lite. Så i morgon kan det inte bli nåt tandläkarbesök, och inte heller någon dans i morgon kväll. Suck!!! Har inte kunnat äta nåt idag, så jag är lite matt. Blir svettig bara av att gå från sovrummet till köket. Så i morgon blir det mer vila. ska kolla igenom danslistan inför lördag och "tänka mig igenom" danserna - och försöka komma ihåg hur de är.
Vi har lärt oss två nya, och kolla in Bomshel stomp, för om man såg ut och dansade som tjejerna i den videon så kunde man ju vara väldigt nöjd! =) Den är rolig och lite spexig den dansen. Jitterbuggin´är precis som det låter en dans med jitterbugg-steg och en dans som passar till rock´n roll-låtar.


JitterBuggin´
Bomshel stomp





Hittade många roliga linedance-danser med dirty dancing-tema. Alla fanns inte som videos, men dessa två såg väl helt okej ut? Musiken är superviktig för mig - är det bra musik att dansa till kan det vara nästan hur tråkiga steg som helst och jag tycker ändå att det är kul. Och tvärtom förstås - en tråkig låt kan förstöra en dans som egentligen kan vara rätt rolig.






Jag har letat runt lite efter en rolig låt att köra en av workshopdanserna till, och har hittat några passande. Ska provdansa dem så fort jag orkar. Den här är himla rolig tycker jag - en gladlåt! Tyvärr passar nog inte just den dans jag tänker på, men kanske kan man ha den någon annan gång?

Inga kommentarer: