tisdag 8 september 2009

Livet är en dans på rosor?

Nej! Livet är en dans på linje! ;-) Idag var det dags för linedance igen.
Fick äran att träna på att lära ut The Carina Jive som jag ska ha workshop på 3 oktober. Gick sådär. Alla lärde sig den, och var MYCKET duktiga! Jag tänker emellanåt på hur snabblärda den gruppen är. Makalöst vad bra ni är!!! Men Carina jive lärde de sig av att se hur jag gjorde, för ur min mun hoppade bara en massa sengångare. Fy fasen vad svårt det är att dansa - och prata samtidigt. Och dessutom en massa engelska uttryck. Tjo!
Får träna rejält på det denna månaden. Snart är vi där...

Carina har lärt oss följande förra veckan och denna:
Time to swing (som jag kallade time to twist i ett inlägg tidigare - Oops!)
Chill factor (så himla rolig!)
Viva la vida (Latinrytmer får verkligen fram det bästa i mig - synd bara att kroppen shakar åt alla möjliga håll och inte är så lättstyrd som jag skulle önska. Men det jobbar jag ju på nu!)

Vi ska anmäla oss till Adventssparken i Skövde - och även testa att tävla. Jag ska vara med i teamtävlingen och dansen är Blame it on the boogie. Ska bli kul!

Tack alla som är med och dansar - ni förgyller tisdagskvällarna!

Inga kommentarer: