måndag 16 november 2009

Årets julkalender... och lite annat juligt...

Vi var några som satt i torsdags kväll och diskuterade vad som är årets julkalender. och ingen av oss hade en aaaaning. Så nu har jag tagit reda på det. Och när jag fick se det så kände jag igen det, för någonstans i januari förra året fick jag veta det. Men det hade jag glömt...
Bilden är lånad från svt.se

2009 års Julkalender från Sveriges Television heter "Superhjältejul" och 2009 års Julkalender från Sveriges Radio heter "Nelly Rapp - en gastkramande historia". Jag tror att båda kan bli RIKTIGT bra! Och jag tänker som vanligt inte missa ett enda avsnitt av någon av dem. Tror nästan att jag är mer fanatisk än de flesta barn jag känner. Och jag känner många barn... ;-)


SupersnällasilverSARA och StålHenrik!


När jag letade hittade jag en massa annat julkul, bl.a. en rolig julblogg: JULHUSET

Och här kan du kika in på självaste Tomtemors blogg!

Här kan du hitta många av SVTs julkalendrar.

Kika in i Tomteland - dit längtar man tillbaka! =)

Man kan ju också hälsa på den finske tomten i Rovaniemi. Maria - dit måste du ju åka och säga Hyvää joulua eller vad det nu heter... ;-)

Här hittar du adressen till tomten som du ska skicka önskelistan till!

Förresten - vad står det på era önskelistor???

3 kommentarer:

Lina sa...

På min önskelista står det något så tråkigt, men ack så viktigt, En ny stekpanna! :) Och jag vet att jag ska få en utav mamma, så hon har nog pratat med tomten i smyg.

Marie sa...

ÅH VAD GLAD JAG BLIR!!!! Vi ÄLSKAR supersnällasilverSara och stålHenrik!!!! Vi lär inte missa ETT ENDA avsnitt!!! Vi kan tilloch med alla sångerna från deras barnprogram!!

maria sa...

haha, det är nog så man säger tror jag... :) ska kanske inte riktigt så långt upp, men till finland ska jag iaf i januari, får väl se om det finns nån tomte kvar då...

jag ska se på mina dvd-skivor med Sunes jul i år igen, finns inget som slår den för min del!
o jag önskar mig en ny klocka med fungerande batteri! (o till mig själv ska jag köpa en ny parfym!)