onsdag 31 mars 2010

Heldag i goda vänners lag!


I lördags hade vi en helmysig dag tillsammans med kompisar. Vi firade att en av oss i gänget hade nått den ädla åldern 40... och som vanligt var vi några månader sena, närmare bestämt 7... ;-)
Vi gjorde en massa skoj, och jag tänkte dela med mig av några minnen från dagen:

- Brunch på Vincontoret (vars källare jag för övrigt känner att jag kan gå i ide i när som helst!)
- En hjulande Beckis - överallt och i alla kläder! =)
- Två söta bebbar som charmade alla!
- Mallan som körde barnvagn och då helt plötsligt kunde gå hur mycket som helst utan att gnälla över att hon var trött! =)
- SamboZumba på dansverkstan! =) Härlig musik och sköna rörelser! Kul också att se sambon dansa! =) Hur man ska göra när man "skakar-rumpa" har jag dock ännu inte fattat... "spänn dina inre magmuskler och slappna av i rumpan"... ?????
- Skön extrem-bastu, med honung, salt och citron!
- Gött bad efteråt, och vad glad jag blev av att se vad duktig Mallan blivit på att simma! Hon är fortfarande lite fegis, men bara hon får testa så vågar hon sen! Lik mamma... ;-)


- Ett (eller egentligen två) roliga samtal som badvakten fick ringa... :-D
- Mycket god mongolisk buffé på Thaipalatset!
- Diskussionen om "Hallå du gamle indian"... :-D
- Kniv & Gaffel-brottning...
- Beställningstrassel med efterrätter... Två med banan? Nej, en med ananas... osv.
- Ett oerhört vackert rum med utsikt över trädgården. Jag hade placerat mig där, och bara använt de andra rummen vid absolut behov. Så vackert var det! Jag älskade det!

- fick en aha-upplevelse av att gå ner i en källare...
- GODA Anthon Berg-påskägg!!! Jag älskar dom!
- Sitta med en liten bebbe på armen och bara njuta var mysigt! =)

När jag frågade Mallan vad hon tyckte var bäste med dagen fick jag följande svar:
- köra barnvagn
- spela WII

:-)

Millan fick vara hos mormor hela dagen och hade skött sig exemplariskt! =) Bra det!!!

Vi borde göra om såna där dagar emellanåt. Det är ju så förbaskat svårt att få till tid att träffas. Tydligen... Knepigt det där!

Att ha lördagsbrunch borde vara en rättighet varje lördag! =)

Inga kommentarer: