fredag 5 mars 2010

Linedance

I tisdags jobbade jag, så då missade jag nästan hela nybörjargruppen. Men Carina körde Cut a rug med dem, även som contradans. KUL! Nu känns det att de är igång och man kan göra liite mer avancerade saker. Dessutom fick Carina rätta till mitt misstag i cowgirls twist. Jag twistade ju åt fel håll... ;-)

Vi i fortsättning 3 fick lära oss Stomp and kick, en dans till en Amy Diamond-låt. Kul! Jag gillade den, och trots att hjärnan var totalt slut lyckades jag nästan lära mig den. Men det blev en del fnissanfall under tiden. T.e.x. när jag tyckte att Carina sa att vi skulle göra Pipp bumps. Det var givetvis hip bumps man skulle göra... ;-)
Inte blev det bättre av att vi längst bak kom in på poledancing, för att vi skulle behövt en stpng att hålla oss i när vi svingade benen i slutet av varje vägg. Pipp-bumps och poledancing passar ju rätt bra ihop - så denna dans kommer för evigt vara förknippad med det. Liksom Peaches and cream, som ju i min värld heter Peters cream... Mohahahahahaaaa!
Inte lätt för Carina att undervisa oss när vi bryter ihop i ett fnissanfall...

Medina som vi lärde oss förra gången sitter skitbra - gött. Broken heels är fortfarande ett gissel... MEN nu har jag faktiskt konstaterat att jag INTE var med på den genomgången, så nu har jag i alla fall en förklaring. Men man tycker ju att alla de gånger Carina snabbt gått igenom den borde ha hjälpt... Hm...
Dock fanns det en tjej på plats som kunde den skitbra nu - och snyggt dansar hon också. Sedan var hon dessutom extra snygg i tisdags! =)


Börjar annars se fram emot dans i Mariestad den 20 mars. Har skickat in en hel lista med önskedanser, ska bli kuuuuuul! =)

Inga kommentarer: