söndag 21 mars 2010

Mariestad...


Igår hade vi roligt i Mariestad. Det är ungefär ett år sedan vi var där på deras WS senast, och vilken skillnad! Nu kunde man ju massor av danser och slapp dansa samma om och om igen!
Härligt! =D

Dessutom fick vi lära oss nya danser! Det är ju aldrig fel!
Följande danser lärdes ut:

Only lonely (hittar ingen video till den)
When will you be mine
Say hey love
Bobbie with an I
Something good
Kick start (video utan snurrar)

Av dessa gillade jag Something good och Bobbie bäst. Kick start var också kul, men jag blev så grymt snurrig av den. Trodde jag skulle dimpa - har aldrig blivit så snurrig förut, och då brukar jag ju ändå ha yrsel emellanåt. Kan det bero på lokalen? De andra i vårt gäng blev också snurriga. Utan snurrar funkade den dock fint.

Det var en mysig lokal - dock väldigt varm. Men å andra sidan svettades man ju desto mer då - och kanske förbrände mer också?
Mycket vatten gick det åt i alla fall - och få toabesök. MEN - ett toabesök blev det, och då fick jag bevis på att linedance och sex faktiskt kan höra ihop. Tydligen... Haha! Har ju alltid klagat på att det är för lite kroppskontakt i linedance - men då har jag ju inte tänkt på allt man kan hinna mellan danserna, hihihi!

Läste också följande på en t-shirt:
Linedance - konsten att ha kul utan att det syns

Undrar hur de menar då? Jag kunde inte med att fråga - så nu får jag väl leva i ovisshet. Ska det inte synas att man har roligt när man dansar?

God mat på restaurang Buffalo var det också, och jag var vrålhungrig! Man fick välja mellan "lax eller fisk"... och nu citerade jag Carina. Hihi!
Jag åt dock kött. =)

Vi dansade och dansade, och hade så roligt, så när vi skulle hem kändes det i kroppen kan man säga. Jag har dock inte varit riktigt så stel som jag trodde att jag skulle vara idag. Men det känns i höfter och knän.
Det bästa citatet från gårdagkvällen kommer också från hemfärden:

"Så fräscha rävar är det sällan man får se"

Det behövs inte så mycket för att man ska få fnissanfall när man är trött... ;-)


Till sist en bild som också är ett tack till Anette - den funkar fint att dansa i! Lätt och luftig! KANON!!!
Glöm nu inte att anmäla er till 1 maj kära vänner! Läs mer på Carinas sida!

Inga kommentarer: