lördag 26 oktober 2013

Höstbubblan

Höstmys med ljus och så... har jag det? Jodå, bitvis. Hösten är dock ganska intensiv. Det är mycket som ska göras, både på jobb, fritid och i hem och familj. Just nu planerar vi för Gåsalunken och spökpromenaden i Fröjered. Det är kul,  och mycket att fixa med.
Engelskan hoppar på mig varenda gång jag sätter mig ner och tänker att jag ska greja lite med foton, läsa en bok eller se en film.  Faktum är att jag på sistone inte sett en enda film utan att ha engelskaböckerna med mig. Engelskan hoppar på mig ännu fortare om jag kommer på att jag behöver städa... konstigt det där.
Har dock god hjälp av Mallan och M. Men de har mycket de också.
Ibland vill jag bubbla in oss i en egen bubbla ett tag. Stänga ute allt. Men det vore tråkigt. Kortare stunder däremot, som den här kvällen, då har vi varit i en egen bubbla.

Jag gillar bubblor. Jag har flera stycken som jag bär med mig och hoppar in i vid behov. "Åka och handla bubblan", "träffa folk bubblan", "mötesbubblan" m.m.
Vad hörde jag? Tycker ni att jag behöver en diagnos? Ja, vassegoa och diagnostisera. I min skalle finns drag av det mesta tror jag :-)

Inga kommentarer: