lördag 6 juni 2015

Det kan löna sig...

...att vänta, hoppas och önska lite då och då...
Detroit Diesel har haft en åtta år låååång paus och ska nu köra igen, åtminstone en gång till på Ekåsen den 13 juni (Fast har man väl börjat igen så tror jag att man inser att det ger en massa energi och att man behöver de där kickarna man får på scenen - så jag hoppas de kör mer än en gång till).
Igår var de med i Radio Skaraborgs replokalen. Lyssna gärna genom att klicka in er på länken.

Att säga att det låter "mognare" känns som att beskriva ett dansband. Men faktum är att det låter mer vuxet (kanske beror på att de åldrats lika mycket som mig på de åtta åren), stabilt och med en större tyngd. Jag tycker det låter ännu bättre än 2007. Men sedan kan det ju vara för att jag hör det jag vill höra, eftersom jag önskat detta sedan... hm... 2008? ;-)

Du kan lyssna via youtube också. Funkar fint det med!




Inga kommentarer: