onsdag 4 februari 2009

Blir så trött...

Om man ska vara hemma och "vabba" som det så käckt kallas... då måste jag kontakta en massa olika ställen:

1. Kollegan jag arbetar med
2. Vikarieförmedlingen som eventuellt kanske kan fixa en vikarie om det finns någon... annars får man kanske ringa efter vikarie själv
3. Hitta på en lösning ifall det inte skulle komma någon vikarie - och då får man kontakta de kollegor som i så fall berörs av denna lösning.
4. Kontakta skola & fritids om att Mallan e sjuk.
5. Skolkontoret ska också få veta att jag vabbar...
6. Min rektor också...
7. Kontakta försäkringskassan och anmäla tillfällig föräldrapenning...
8. Nu kanske den vikarie som de eventuellt hittat ringer till mig och vill vet vad han/hon ska göra. Och fanns det igen vikarie så blir dte inget kul för kollegorna alls... och då får man dåligt samvete för det.

Det var allt den dagen...

Nästa dag (dvs. idag för min del) när man ska tillbaka till jobbet, då måste jag:
1. Höra av mig till skolkontoret och tala om att jag e tebax på jobbet.
2. Tala om för rektor att jag är tillbaka.
3. Begära tillfällig föräldrapenning hos försäkringskassan.

Sedan kommer det ett papper neddimpandes i brevlådan som ska skrivas på av mig och sedan skola/fritids och skickas tillbaka till fk.

E det konstigt att föräldrar trycker i sina barn alvedon och skickar dom till skolan i alla fall????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det är inte konstigt alls, men synd om barnen eller hur? väldigt skönt att Malin är pigg igen!

Anonym sa...

Be Mikael va hemma nästa gång...

Fnissi sa...

Haha, ja Marie... han e hemma idag och i morgon... Lite lättare för honom e det allt... Men han kan ju inte vara hemma jämt! =)

Anonym sa...

kära nån, tur att man inte är vuxen än...
;)