söndag 29 mars 2009

Linedance!!!

Lycklig blir man...
Initensivt var det...
Nyfiken på en massa nya danser blev man...
Envis fick man vara om man skulle lära sig nån ny dans...
Duktiga var väldigt många där. De lärde sig skitfort!!!
Alla möjliga sorters människor fanns representerade! I alla åldrar, alla storlekar och alla stilar!
Nyttig motion var det - svettades så trots att jag drack åtta flaskor med vatten under kvällsdansen var jag bara på toa en gång!!! Jag som annars brukar springa på toa så fort jag druckit två glas.
Coola danser fick man se!
En erfarenhet rikare är jag nu... och det gav mersmak!!!

Vi var i Mariestad, Karlsholme folkets park. Deras linedanceförening kallar sig Rednecks.
Det fanns väldigt många proffs där - bland annat från Kristinehamns klubb Get in line. Snacka om att de lärde sig danserna fort! Makalöst! Om jag så tränat linedance i tio år så tror jag inte att jag kommer kunna det.

Många goa låtar och danser var det. Och ganska många goa personligheter som fastnade på näthinnan.

Det man känner att man behöver träna på är attityden... Kunna känna vilken sorts attityd som passar vilken låt och anpassa sig till det istället för att bara trampa steg liksom.

Om man tror att linedance bara handlar om countrymusik så har man fel. Det var inte många låtar igår som var äkta countrylåtar minsann.

Den här fanns med t.ex.


och denna:


och den här är jag sugen på (och många många fler!)


De danser jag försökte lära mig igår är:
Island girl
Different shoes
Reach out
Just one look
Not unusual
Cupid shuffle
Easy does it
Chill factor
Ghost train
Country 2step
Loosen up
River of dreams
Big girls boogie
Piece of cake


Danser som vi lärt oss tidigare:

The RC Stagger AM
Sweet Liza
Sweet sweet smile
Shoop shoop
Stitch it up
Cowgirls twist
Cut a rug
God blessed Texas
Good Time
Tush push
Higher & higher
Country walkin´
Crazy foot mambo
Irish stew
Mini Mariana
Black coffee
My new life
Lindi shuffle
Feeling kinda lonely
Brazil
Live laugh love
Travelin´music
Little red book
Peaches and cream

Det börjar bli en del... Och fler som man vill lära sig såg man ju som sagt igår.

Det finns väl bara en sak som är lite trist med linedance - och det är den totala avsaknaden av kroppskontakt =) och att man mest tittar någon i ryggen när man dansar.
Fast å andra sidan kan det ju va nån med snygg rumpa som e framför - och då gör det ju inget. Synd bara att antalet grabbar som dansar linedance inte är så stort häromkring. Och antalet linedance-ande grabbar med snygga rumpor är ju ännu mindre, haha...

Inga kommentarer: