fredag 6 mars 2009

Tågresa...

Fattar ni - jag åker första klass - och trådlöst internet ingår!!! Lyx! Sen sitter jag baklänges och kommer att bli åksjuk - men det e skitsamma! Jag kan ju blogga! =)

Myself and I - har haft djupa samtal tillsammans och funderat på vem jag egentligen är. Tittade på Annorlunda familjen häromdagen, och då berättade en av mammorna där att hon haft en kris när hon fyllt 30 då hon försökte hitta sig själv. Hm... så det kanske är en försenad 30-årskris jag har då? Fast hon hade hoppat över staketet för att hitta grönare gräs - och det tänker då jag inte göra.

Men det är ju så mycket annat jag vill göra...

Tror att M också har kris... men hans e med all säkerhet en 40-årskris! ;-) Det är väl typiskt att vi ska krisa samtidigt då... när det nu skiljer 7 år emellan så kunde man ju gissat att det inte skulle vara så.
Det är inga allvarliga kriser på nåt sätt och vis... Jag har mer energi och bryr mig mer om hur jag ser ut... (vilket kanske bara är positivt) och han vill ha hund och hus. I korta drag. Han behöver dessutom en hobby - och kanske att det där med hund är en bra hobby för honom.
Att jag bryr mig mer om mitt utseende nu... det tror jag att t.ex. L är oerhört nöjd med, eller? Hon har gjort goda försök sen vi träffades -94... men jag har bara inte brytt mig eller orkat några längre stunder. Nu ska jag hålla i!
Kanske e svägerskan jag ska tacka för det? Tror faktiskt det!

Jag vill också ut och DANSA! Det är ju en plåga att höra alla bra schlagerlåtar nu och inte få "shake-a" loss på ett dansgolv (bara lite berusad av drinkar och så)... Så nu ska jag försöka få med mig A, svägerskan och syrran ut! Svägerskan föreslog Skövde - och där har jag inte festat sedan innan Mallan föddes... Nån som har nåt bra tips om man vill dansa till låtar man känner igen och inte bara DJ-teckno-dunk?

Ska ni mä?

Blir väl fler inlägg under Stockholmsresan skulle jag tro. Kan ju blogga med mobilen nu också, så jag gör säkert några inlägg! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad? När jag fyllde 30 så bestämde jag mej för följande.

*Inget mer sunk! Snygga kläder, ett par najsa stövlar och en sjysst frisyr gör så mycket, för självförtroendet oxå!!

*Ta ingen skit! Tänker inte finna mej i vad som helst längre, måste lära mej säga ifrån när nåt inte är OK!
En meter högre självförtroende fick jag ju iom att medicinerna hjälpte för min usla hy...

Kris eller inte, men en makover är aldrig fel! Kram o puss på dej!

Jenny sa...

Om man får mer energi och blir sugen på att dansa så kan det ju inte vara dåligt!!! You go girl! Tyvärr har jag inte koll på Skövdes uteliv längre (har jag någonsin haft det kan man ju undra). I övrigt tycker jag det hittills varit gött att bli äldre, hoppas det håller i sig. Man kan ju göra vad man vill (typ)och som Marie säger verkligen sluta ta skit...